tilauksen luominen

Uuden tilauksen voit luoda valikosta Tilaus -> Tilaukset

  • + Lisää” -painikkeesta pääset luomaan uutta tilausta ja syöttämään alkutiedot

Asiakasnro: Lisää asiakasnumero asiakasrekisteristä (suurennuslasi) tai luomalla uusi (”+ – merkki)

Tilaustyyppi: Tulee automaattisesti asiakastiedoista

  • Jos haluat vaihtaa tilaustyypin oletuksesta, valitse tilauksen tyyppi suurennuslasista

 

Päävastuullinen: Valitse haluttaessa henkilö, joka on vastuussa ko. tilauksesta

Toimitusosoite: Voit valita jo luodun toimitusosoitteen tai tarvittaessa luoda uuden

  • Toimii tilanteissa, jossa toimitusosoite on eri kuin asiakastiedoissa oleva osoite
  • Paina lopuksi Tallenna

Seuraavalla sivulla annat tilauksen Perustiedot:

Työselvitys: Kuvaava teksti tilauksesta, tulee laskulle tilausrivien yläpuolelle.

Asiakkaan tilausnumero: Tilaajan määrittelemä tilausnumero, joka näkyy laskulla.

Asiakkaan viite: Viite tai viesti, jonka halutaan laskussa näkyvän.

Kuvaus: Tilauksen tunnistamista helpottava merkki/nimi/osoite, tämän saa näkyviin tilauslistan taulukkonäkymään.

Viitteemme: Muodostuu automaattisesti luodessa.

Sisäinen viesti: Sisäinen viestityskenttä tilausta varten. Tämä ei siirry laskulle, sopii hyvin esim. asentajan ohjeille.

Aloitusaika: Mikäli Aikataulutusta käytetään, syötetään tähän kenttään pvm ja kellonaika työn aloittamiselle.

Arvioitu työaika tilaukselle: Tähän työn arvioitu aika, jolloin aikataulutukseen syntyy vastaava aikamerkintä, aloitusajasta alkaen.

Toimituspäivä: Pvm, jolloin tilaus valmistuu.

GPS: Hakuehto Google Maps-palvelua varten. Voi olla katuosoite tai nimellinen paikka, esim. Eduskuntatalo.

Tila: Missä vaiheessa tilaus etenee. Esim. ”Työt aloitettu”, ”Valmis laskutettavaksi”.

Hinnasto: Tilauksen hinnoittelutapa. Tämä tulee asiakkaan oletustiedoista, mutta voidaan vaihtaa myös tilauskohtaisesti tarvittaessa.

Kate-%: Mikäli hinnoittelutapana NTO/NTO2 (nettohinnoittelu), saadaan ko. arvolla nostettua kerroinprosentilla tuotteiden ostohintoja.

Ale-%: Tukkurituotteiden oletusmuutosprosentti, voi myös olla positiivinen.

Hinnoittelusääntö: Mikäli hinnoittelusäännöt eivät ole käytössä, tämän voi jättää tyhjäksi.

Maksuehdot: Asiakkaan tiedoista tuleva oletus, voidaan muuttaa myös tilauskohtaisesti.

Käännetty verovelvollisuus: Asiakkaan tiedoista tuleva oletus, voidaan muuttaa myös tilauskohtaisesti.

Prioriteetti: Tilauksen priorisointia varten, voi jättää tyhjäksi. Laittamalla esim. Korkea, tulee tilaus selkeämmin näkyviin mobiilisovelluksessa. 

Kotitalousvähennys: Laskee yksityisasiakkaille automaattisesti työstä ja palvelusta kotitalousvähennettävän osuuden, sekä ilmoittaa siitä laskulla.

  • Toimitusosoite – välilehti: 

 

Toimitusosoite: Toimitusosoitteen tiedot täyttyvät automaattisesti, mikäli ensimmäisessä vaiheessa on valittu/luotu toimitusosoite valmiista listasta

    • Tässä vaiheessa voi lisätä osoitteen, mikäli se eroaa asiakastiedoissa olevasta osoitteesta

 

Puhelinnumero tilaukselle: Tilauksen yhteyshenkilön puhelinnumero

Valtion vähimmäistietosisältö: Julkishallinnon verkkolaskuille vaatimat tiedot voit kirjata tähän

Sovittu hinta – välilehti:

Sovittu Hinta: Veroton sovittu hinta

  • Tuotteiden lisääminen tilausriveille ei muuta sovittua hintaa
  • Laskulla näkyy vain tähän merkitty hinta

 

Teksti laskutukseen: Teksti mahdollisia selvennyksiä varten

  • Asiakastiedot – välilehti:
    • Tänne siirtyvät tiedot tulevat suoraan asiakasrekisteristä
    • Jos muutat tilauksella asiakastietoja, muutettu tieto EI siirry asiakasrekisterin tietoihin
  • Asiakaskohtaiset muutokset tulee tehdä Asiakkaat-välilehdellä
  • Paina lopuksi Tallenna:

 

 

  • Tilauksesi löytyy nyt tilauslistalta:

 

Siirrytään ajanvaraukseen tuossa tuokiossa.

Tuki Entré – Tilauksen luominen

Täydennä tiedot ja asiantuntijamme on sinuun yhteydessä seuraavien 1-3 arkipäivän kuluessa.