Yrityksen perustaja: näin valitset toiminnanohjaus­järjestelmän

Pirkan sähköhuolto ja Pajadata

Oletko perustamassa rakennus- tai talotekniikka-alan yritystä?

Lue vinkkimme oikeanlaisen toiminnanohjausjärjestelmän valintaan, niin yritystoimintasi lähtee oikealla jalalla liikkeelle.

1.OTA TOIMINNANOHJAUSJÄRJESTELMÄ KÄYTTÖÖSI ALUSTA LÄHTIEN

Omiin tarpeisiin sopiva toiminnanohjausjärjestelmä on viisainta ottaa käyttöön heti yrityksen perustamisvaiheessa. Maalaisjärkikin sanoo, että on helpompi tehdä asiat alusta alkaen oikein kuin korjata suuntaa kesken matkan ja käyttää siihen energiaa työn ohessa. Sopivan ohjelmiston tukemana yrityksen liiketoiminta ja yrittäjän arki lähtevät käyntiin sujuvasti, selkeillä rutiineilla.

2.PANOSTA LASKUTUKSEN HELPPOUTEEN

Laskutus on ehkä kaikkein tärkein pienyrityksen toiminnoista, joihin tarvitaan ohjelmaa. Jos laskutusprosessi ei ole kunnossa, siihen kuluu turhaan yrittäjän kallista aikaa – ja jokainen yrittäjä varmasti käyttää aikansa mieluummin tuottavan työn tekemiseen kuin tietojen naputteluun laskuille. Hyvä ohjelmisto tekee laskutuksesta nopeaa ja vähentää vaivannäön minimiin.

3.VALITSE TOIMIALALLESI SUUNNITELTU TOIMINNANOHJAUSJÄRJESTELMÄ

Rakennus- ja talotekniikka-alalla on omat erityispiirteensä, joihin vastaamalla ohjelmisto voi helpottaa arkea huomattavasti. Yksi talotekniikka-alan tyypillisistä piirteistä on erilaisten asennukseen käytettävien tarvikkeiden runsas määrä. Kun ohjelmiston kautta saadaan käytetyt tuotteet helposti tilauksille ja laskuille, aikaa säästyy paljon.

4.YHTENÄISTÄ YRITYKSESI TOIMINNAN HALLINTA

Kun valitset ominaisuuksiltaan tarpeeksi kattavan ohjelmiston, et tarvitse kuin yhden järjestelmän. Silloin kokonaisuus on kaikkein tehokkain. Tiedot löytyvät aina samasta paikasta, ne ovat helposti käytettävissä ja niiden käsittelyyn ei koskaan vaadita tuplatyötä. Näet aina ajantasaisesti, missä vaiheessa työmaat ovat ja miltä yrityksesi työtilanne kokonaisuudessaan näyttää.

5.VARMISTA, ETTÄ SAAT OHJELMISTON KÄYTTÖÖN TUKEA

Erityisesti yritystoimintaa aloittelevan kannattaa ehdottomasti valita ohjelmistotoimittaja, joka tarjoaa käyttäjille riittävästi tukea alkuun pääsemiseen ja myöhemminkin vastaan tuleviin ongelmatilanteisiin. Vaikka ohjelmisto olisi kuinka helppokäyttöinen, tuen avulla siitä voi saada huomattavasti enemmän hyötyjä irti kuin pelkästään itse opettelemalla. Toisaalta hyvästäkään ohjelmistosta ei ole hyötyä, jos sitä ei opi käyttämään.

ENTRÉ ERP SOPII LOISTAVASTI ALOITTAVALLE YRITTÄJÄLLE

Web-pohjaisessa Entré ERP:ssä yhdistyvät kaikki nykyaikaisen rakennusalan yrittäjän tarvitsemat ominaisuudet. Se on kevyt ottaa käyttöön, sitä voi käyttää missä vain ja milloin vain, ja sillä on helppo hallita kaikki tilauksista laskutukseen asti.

Entré ERP -ohjelmisto on suunniteltu nimenomaan rakennusalan yritysten, kuten LVI- ja sähköalan firmojen tarpeisiin, ja siksi se ratkaisee juuri näille aloille tyypilliset ongelmakohdat. Tukkureiden hinnastot päivittyvät ohjelmaan automaattisesti, joten ne on helppo lisätä asiakastilauksille. Työtilaukset näkyvät suoraan niille asentajille, joille ne on resursoitu. Ohjelmaan voi myös tallentaa asiakaskohtaiset tiedot, jotka ovat suoraan käytettävissä jokaiseen uuteen tilaukseen.

Yksi Entré ERP:n käyttäjistä on tamperelainen Sähkötyö M. Kemppainen Oy. Yrittäjä Mika Kemppaisella on vertailupohjaa myös aikaan ennen Entré ERP, ja tärkeimpänä hyötynä sen tuomana hyötynä yrityksessään hän pitää ajansäästöä.

”Ero entiseen on ihan selkeä. Entré ERP säästää aikaa todella paljon ja helpottaa työmäärässä – se on suurin hyöty. Koska ohjelma toimii verkossa, kaikki on siellä varmassa tallessa. Laskut lähtevät sähköisesti suoraan postituspalvelun kautta, sekin helpottaa arkea.”

Siirrytään ajanvaraukseen tuossa tuokiossa.

Yrityksen perustaja: näin valitset toiminnanohjaus­järjestelmän

Täydennä tiedot ja asiantuntijamme on sinuun yhteydessä seuraavien 1-3 arkipäivän kuluessa.